Ahad, 8 Jun 2008

grik perak

24 mei lepas aku pergi grik perak, hantar anak saudara gi bertunang. serik betul rasanya memandu jauh ni.
bertolak dari kulai kul 11 pagi, sampai grik kul 9 malam, fuuyooo penat giler. malam tido kat great wall hotel. sebelum tido makan kat restoran depan hotel, ramai tul orang kat situ tengok final AF6. baru ler aku tau salah sorang peserta akhir tu RIZ,dari grik.
teringat aku masa AF3, mawi gi final. kat kulai pun camtu jugak. lagi meriah masa tu.
esoknya aku gi pinangkan anak sedara aku tu, tak pernah meminang anak dara orang, gagap juga aku. nasib baik ler tak ada pantun, kalau tak mesti dia orang tak terjawab pantun aku. tetapi adat johor ngan perak memang lain. jadi bila aku buat macam kat johor, mereka tercengang. takpe ler pakcik ooi, janji hajatnya sampai.




dalam perjalanan balik, aku sempat singgah di kuala kangsar. tengok mesjid yang cantik ni, dengan angin sepoi2 bahasa. perghhhh
sempat juga bergambar ngan family. yang baju biru tu adik ipar

Posted by Picasa

Tiada ulasan: