Sabtu, 26 Julai 2008

persidangan pada hari jumaat

semalam cuma ada 2 cawangan jer pemuda yang bersidang. cawangan2 itu adalah

taman anjaria dan senai kulai

di senai kulai, 3 orang bertanding jawatan ketua pemuda iaitu zulkifli mohd payeng, azizan dan nazli razak.
dalam pertandingan merebut ketua pemuda cawangan, nazli razak telah menang dengan majoriti yang banyak. begitu juga dengan pencalonan ketua pemuda bahagian, ali mazat telah menang mudah disini.

manakala di anjaria pula, tiada pertandingan langsung disini. anuar mat telah menang tanpa bertanding, begitu juga dengan pencalonan ketua pemuda bahagian. cuma nama jafni shukor sahaja telah dicalonkan.

bekas ketua pemuda anjaria, ustaz ghani telah melakukan kesalahan apabila secara terang dia meminta pemuda hanya membawa nama jafni shukor sahaja untuk ketua pemuda bahagian semasa memberi ucapannya.

walaupun perbuatan itu telah ditegur oleh ketua cawangan iaitu encik din mohd, akan tetapi ustaz ghani tidak memperdulikannya. semasa mencalonkan nama jafni,sekali lagi dia menghalang dari mencalonkan nama lain dan mengarahkan pemudanya dengan nada keras mengangkat tangan utk menyokong jafni tanpa memberi ruang kepada ahli lain membuat cadangan lain.
apa nak jadi la dengan ustaz ni, dah tentu ler tempat dia jafni memang menang. kalau wakil rasmi buat laporang kan ke tak pasal2 batal persidangan dia ni. kan ke rugi nanti.

pada hari ini pula cuma satu cawangan jer iaitu sri semporna, rupa2nya peristiwa sama berulang apabila bekas ketua pemuda lama mengarahkan pemuda2nya mengangkat tangan untuk jafni.

lantak ler dia orang, politik dah lama tapi tak ikut prosedur langsung

2 ulasan:

Rush Murad berkata...

tahniah kat Neli!!!! strategi menjadi.......

mohd fauzi repan berkata...

neli memang hebat bro
dia bakal pegang biro agama kt pemuda bahagian kulai.
zulpayeng walau kalah dia profesional
azizan dh tak tegur sam lagi sebab tak angkat tangan utk dia.
zulpayeng 3 undi, azizan 2 undi, selebihnya angkat tangan utk neli