Sabtu, 19 Julai 2008

mesyuarat pemuda UMNO caw

hari ini, aku tak dapat pergi kecawangan lain kerana pemuda cawangan
aku sendiri bersidang.wakil resmi pemuda bahagian shamsudin wahab.
sebelum persidangan daud parman,
yazid dan budak2 kg sri muar ada datang tapi mereka tak dapat
tunggu lama sebab nak pergi cawangan lain. aku tak kisah,
sebab cawangan lain agak panas.
tak macam cawangan aku.macam biasa la,
cawangan aku takda huru hara macam cawangan lain.
tahun ni tak ramai pemuda kg aku dapat balik, cuma ada 10 orang jer.

ok ler tu, dapat mencukupkan korum utk bersidang.
pemerhati dari kg aku pun tak ramai, ada ler 2-3 orang.

biasanya ramai, bersemangat aku nak berucap.

tapi tahun ni aku berucap tak sampai 10 minit pun.
ucapan penangguhan pun aku tak buat sebab tak ramai orang.
semasa mesyuarat sedang berjalan,

hj fatah dengan dato hj adam hamid sampai.
aku sempat keluar sekejap mengalu-alukan kedatangan mereka.
dalam persidangan hari ini, aku masih dikekalkan sebagai
ketua pemuda UMNO cawangan kg sg sayong.

naib aku orang baru, halizan geoh.
dulu dia ajk pemuda,
tapi oleh kerana ustaz solehen sakit baru lepas menjalani

pembedahan membuang kanser(otak)
maka halizan menggantikan beliau.
alhamdulillah, semuanya berjalan lancar.
dan semuanya dicalonkan tanpa ada pertandingan.

sebulat suara la kiranya.

ketua pemuda bahagian........ali mazat salleh
naib ketua pemuda...............azam saadon
G2
shamsudin wahab
adi badar

hari ni ada 7 pemuda cawangan yg bersidang
kg sg sayong( keputusan diatas)

kg pertanian
kp......ali mazat salleh
nkp....fadil misnan

jalan jati
kp....ali mazat salleh
nkp..azam saadon

kg murni jaya
kp....ali mazat salleh
nkp..azam saadon(cawangan dia sendiri)

taman aman
kp....ali mazat salleh
nkp..azam saadon

jalan seelong
kp....jafni shukur
nkp..fadil misnan

kg melayu bukit batu
kp....jafni shukur
nkp..fadil misnan

tahniah kepada cawangan2 yang selamat bersidang.

tahniah juga kepada calon2 yg dapat pencalonan dr cawangan.

teruskan usaha anda, masih banyak lagi cawangan yang belum bersidang.

jumlah cawangan pemuda
44 cawangan
jumlah pencalonan untuk layak bertanding
44 x 15%=6.6=7 pencalonan

keputusan pencalonan ketua pemuda bahagian setakat hari ini.

ali mazat salleh 8 pencalonan
jafni shukur 3 pencalonan

Tiada ulasan: